Benvinguts!!!

Benvinguts!!!

Sempre havia volgut escriure un bloc, però mai sabia què escriure-hi... Fins que vaig ser mare... Aleshores em van començar a sorgir dubtes i inquietuds i vaig pensar que totes les meves hores de búsquedes per internet bé podien servir a alguna altra mare que tingués els mateixos dubtes i inquietuds que jo... Així que començo aquest bloc amb la idea d'anar publicant entrades que em semblin interessants o opinions sobre com funcionen les coses un cop canvies de ser la "filla de..." per passar a ser "la mare de..."

Espero que a aquells que caigueu per aqui us sigui útil alguna cosa...o si més no que passeu una bona estona! Gràcies per llegir-me!

dilluns, 3 d’agost del 2015

El part (2a part)

Després de 3 setmanes sense publicar degut a un "augment" de feina, us presento la segona part del post del part:
En el post anterior us explicava la prèvia del part, en aquest us explicaré el pla de part, la dil.latació i el part en si.
Primer us explicaré què és un pla de part d'una manera fàcil: el pla de part és un document per escrit de com vols que sigui el teu part. Si no en fas cap, en principi es regeixen per un pla de part estàndard que és el que fa la majoria de la gent, però si vols algun element que no és comú, com una pilota per la dilatació, etc (tot i que cada vegada ho demana més gent), has de fer un pla de part.
El meu pla de part posava coses com que volia que el pare de la Ninets, és a dir, el Ppa estigués present en tot moment durant el part, i durant qualsevol prova mèdica que li fessin a la Nineta; que volia l'epidural epiwalking o periwalking , que permet caminar i utilitzar la pilota de dilatació; que volia una pilota de dilatació i un mirall a la sala de parts per veure el part, i algunes altres coses com la administració de vitamina K al nadó, etc. (Si voleu fer-li un cop d'ull al pla de part estàndar el teniu aqui). En el meu cas, el pla de part va ser gairebé com un full en blanc, perquè no li van fer massa cas...potser no li vaig donar a la persona correcta o aquella persona era una incompetent...en qualsevol cas, si hi ha una segona vegada, penso assegurar-me que el compleixin. Com ja us vaig explicar en el post anterior, al Ppa el van deixar fora del box quan m'examinaven en dues ocasions, quan em van portar a la sala de dilatació per tercera i última vegada, va passar el mateix. Aquest cop, però, va ser perquè (aquest cop sí) havía d'anar a fer els papers de l'ingrés hospitalari. Mentre estava fora, em van posar els monitors, una via i em van trencar la bossa.
Mentre estava allà esperant va arribar el Ppa i van començar a venir les contraccions. La noia que em va posar la via estava de pràctiques i estava fent el treball de final de carrera i em va demanar si em podia fer una enquesta pel treball. Vaig dir que si i em va començar a fer preguntes. Quan ja en portàvem forces van començar a venir les contraccions fortes, així que quan la noia feia una pregunta, jo em quedava callada intentant recordar el que ens havia dit la professora de preparació al part "respiraaad... Visualizad una ola que vieeene y que se vaaaa (tono tàntrico)". La veritat és que en aquell moment hi penses poc en onades i en respirar, només esperes que acabi ja! Així doncs, la noia m'anava fent preguntes i jo allà callada, al final li vaig dir: "no es que sigui mal educada, eh? Es que estic concentrada..." La noia, preocupada, em va dir: "vols que cridi a l'anestesista? I jo fent-me la dura li vaig dir: " no, encara és suportable..." Vaig durar dues contraccións més, a la tercera li vaig demanar que cridés a l'anestesista, que just en aquell moment estava atenent un altre part... Així que allà estava jo, aguantant perquè vaig dir que no quan m'ho van oferir... A més, resulta que no em podien posar l'epiwalking (que era el que havia posat al pla de part) perquè ja estava massa dil.latada... L'epiwalking és un tipus d'epidural que et deixa caminar, utilitzar la pilota de dil.latació, etc.
Quan va venir l'anestesista em va demanar que m'assegués a la camilla i...sorpresa! M'havia descuidat de treure'm els sostenidors, així que li vaig dir a l'enfermera: "talla'ls!!!" l'enfermera tota preocupada m'anava preguntant "segur?" i jo dient-li que si. Quan ja estava tot preparat, l'enfermera aguantant-me les mans i el cap perquè no em mogués, i jo amb una contracció dient-li " encara no m'han punxat! Deixa'm tenir la contracció tranquil.la!! Quan acabi la contracció que em punxi i llestos!" la dona tota preocupada "es que no et pots moure quan et punxi" i jo: "però es que encara no m'ha punxat!". En aquestes, el Ppa estava a fora del box esperant, donant voltes com un lleó enfadat, ja que el van fer sortir perquè no es maregés. Un cop posada l'anestèsia (imatge celestial) quin descans!!! Ja no notava contraccions i em sentia una mica " piyuli". Després vam esperar a que acabés de dil.latar i cap a la sala de parts! Allà vaig fer 3 empentades per fer baixar una mica la nena, mentre una infermera "l'estirava" fent ventosa amb la mà des de baix i una altra l'apretava una mica des de dalt. Va arribar el ginecòleg dient que volia fer el quart part del dia sense episiotomia (no ho va aconseguir...però només em va posar un punt) i en quatre empentades més, la Nineta va sortir. Vaig estar menys de 20 minuts a la sala de part, va ser arribar i moldre!

I a vosaltres, com us va anar el part? Alguna anècdota graciosa?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada