Benvinguts!!!

Benvinguts!!!

Sempre havia volgut escriure un bloc, però mai sabia què escriure-hi... Fins que vaig ser mare... Aleshores em van començar a sorgir dubtes i inquietuds i vaig pensar que totes les meves hores de búsquedes per internet bé podien servir a alguna altra mare que tingués els mateixos dubtes i inquietuds que jo... Així que començo aquest bloc amb la idea d'anar publicant entrades que em semblin interessants o opinions sobre com funcionen les coses un cop canvies de ser la "filla de..." per passar a ser "la mare de..."

Espero que a aquells que caigueu per aqui us sigui útil alguna cosa...o si més no que passeu una bona estona! Gràcies per llegir-me!

dilluns, 24 d’agost del 2015

Extractor de llet

Un dels accessoris que us comentava en el post sobre la lactància materna, era l'extractor de llet. Avuí us parlaré sobre la meva experiència amb ell.
Hi ha moltes marques d'extractors i principalment dos tipus, els manuals i els elèctrics (després hi ha els dobles).
Al curs de preparació al part ens van dir clarament: "no us compreu un extractor manual, no val la pena". Per experiència puc dir que és veritat. Els extractors manuals són per casos puntuals, com per exemple que "hagis" de marxar una nit de parranda amb les amigues i li deixis el biberó preparat a algú perquè li doni al nadó, però si el vols fer servir per donar-li cada dia la llet amb cereals amb llet materna (que és el que vaig fer jo durant un temps) o per quan comences a treballar i vols seguir donant-li llet materna, si us plau, COMPRA-TE'N UN D'ELÈCTRIC!!! A no ser que vulguis acabar amb una tendinitis al dit gros de la mà...
Jo vaig començar amb un manual de la marca NUK que em van deixar. Al princpi anava molt bé (quan li vaig pillar el truquillo) però a mida que passaven els dies em va començar a fer mal el dit gros de la mà, cada vegada anava a més i havia d'anar canviant sovint de mà. Després va començar a encallar-se suposo que per la freqüència d'ús, i la goma que feia el buit per l'extracció sortia de lloc de cop i volta, i havia de parar, col.locar-la i tornar a començar. Al final vaig trobar la soluciô de posar oli d'oliva a la goma perquè llisqués més i no sortís de lloc, i vaig aguantar uns dies més així, amb mal a les mans que no podia obrir cap pot i amb el soroll infernal de la molla incrustat al cap.
Finalment em van regalar un extractor elèctric, concretament el de PHILIPS AVENT, que va molt bé perquè pots extreure la llet directament als pots (que jo ja tenia) i que són acoplables a la tetina del biberó, és a dir, que no has de trasvassar la llet al biberó perquè el pot mateix ja fa de recipient. Vaig començar a utilitzar-lo aquell mateix dia. Quina diferència!!! En una setmana les mans ja no em feien tant de mal, seguia tenint mal sons (ara amb un soroll diferent) però es podia esmorteïr el so amb una manta a sobre i no era tan infernal. A més podia estar amb la nena mentre m'extreia llet perquè no necessitava les dues mans (tot i que la majoria de vegades m'extreia de nit quan ella ja dormia).
De fet, al principi vaigr començar extreient llet només de nit, però va arribar un punt que el que m'extreia no era prou pel que necessitava (s'ha de tenir en compte que un extractor és una màquina i que el nadó sempre serà el més eficient a l'hora d'extreure la llet). Així que vaig començar a fer extraccions més curtes i més seguides i així aconseguia més llet. Si posava l'extractor en un pit mentre la nena mamava de l'altre, n'extreia més, però això no ho podia fer sempre, perquè la nena em volia prendre l'extractor i acabava l'extractor o el pot o la llet a terra i jo amb llagrimots per haver perdut hores de feina...
Finalment vaig deixar d'extreure'm llet perquè em frustrava el fet de no poder extreure tota la llet que em demanava la Nineta, però sé que quan tingui el segon no tindré la sort de poder estar el primer any amb ell/a i que hauré d'extreure'm llet per poder donar-li LME durant els 6 primers mesos, ja que el nostre "estimat país" no contempla 6 mesos de baixa materna per a poder assolir els 6 mesos de LME, sinó 4...

Abans de deixar les extraccions (i donar-li el pit després d'esmorzar fent-li els cereals amb suc de taronja) vaig estar buscant com estimular més la producció. Vaig provar des de les tissanes per la lactància de Welleda (que estan molt bones, i no se si em produien un efecte placebo o si realment funcionaven però jo sentía com si tingués més llet) fins a remeis "casolans" de mirar fotos o videos de la Nineta mentre m'extreia llet, o treure llet d'un pit mentre ella mamava de l'altre i finalment el que em va funcionar millor, però que és molt engorrós, era fer extraccions de 5 minuts a cada pit cada hora. Són les úniques "solucions" que vaig trobar.

En fi, vosaltres quin extractor heu fet servir? Us ha anat bé? Expliqueu la vostra experiència!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada